De var 10 færre til den store affaldsindsamling søndag i forhold til sidste år, men de fik samlet mere skrald ind end de fik sidste år. Sådan er status efter Danmarks Naturfredningsforenings (DN) årlige indsamlingsdag søndag.
– Vi har været 46 mennesker i Fløng, Reerslev, Sengeløse, Vridsløsemagle, Hedehusene, Høje Taastrup og Taastrup der gik løs på noget af al det skrald der var hobet op efter vinteren, fortæller Knud Anker Iversen der for DN koordinerede indsatsen.
Vi bliver stadig overraskede over hvad folk kan få sig til at vippe ud af bilvinduet og eller bare ”tabe” når de går. Vi har f.eks. aldrig samlet så mange øldåser (uden pant) som i år. Tre store sække blev det til. 4 cykel-lig, en indkøbsvogn, et halvt nedgravet billig, en bilakkumulator var blot noget af det ekstra, der fyldte.
Det indsamlede skrald blev efterfølgende afhentet af kommunens driftby.
DN-affaldsdagen er i Høje-Taastrup samtidig starten på årets Ren By-indsats. Næste gang der inviteres til affaldindsamling vil være tirsdag den 2. maj kl. 17.









